13 Ocak 2014 Pazartesi

TEDxYouth@Diyarbakır - Umudumuz Gençliktedir!

,






    16 Kasım tarihinde Diyarbakır'da "Umudumuz Gençliktedir!" teması ile TEDxYouth etkinliği gerçekleştirildi. Ben de bu organizasyona TurkishWIN aracılığıyla konuşmacı olarak davet edildim. Etkinlik küratörü Özge Yılmaz TurkishWINner lardan, TurkishWIN kurucusu Melek Pulatkonak da tam bi networker bizleri biraraya getirdi. Pelin'e Yol Harçlığı Gerek crowdfunding kampanyamı ve Gençlik Otobüsü'ne dahil olmamın hikayesini bi'çok gence ulaştırmış oldum.



TED "Yayılmaya değer fikirler" sloganıyla yola çıkmış; ilham üreten bi platform. Her yaştan,mevkiden anlatacak bi hikayesi olan insanın fikirlerini dünyaya duyurmak için bi fırsat. Aslında fikirler sandığınızdan çok da önemlidir. TED Talk'ları hala izlemediyseniz mutlaka izleyin.
Bi arkadaşım, "TED konuşmaları ile tanışmayan yaşamıyor demektir" demişti, gerçekten öyle, inanılmaz ufuk açıcı bi platform. TEDx ekipleri de yerel de bağımsız olarak bu ilhamı yaymak için etkinlikler düzenliyor.

Hiç bir bilmediğim bi şehirde, hiç bilmediğim insanlara,sıkıntılarına uzaktan kulak verdiğim,verdiğimi sandığım; ülkenin en doğusunda kendi hikayelerimizi paylaşıp orada umut üretmeye çalışmak benim için bambaşka bir şeydi. Oraya neden gidilmesi gerektiğini ancak oraya gittiğiniz de anlıyorsunuz. İçimi burkan ve ümitlendiğim bi'çok an oldu, etkinlik sırasında ve sonrasında. Sadece televizyonda gördüğüm bu şehri hiç bilmediğimi farkettim.

Çocuklar bizleri film yıldızları gibi karşıladılar, fotoğraf çekinip hatıra yazdırdılar. O günün en büyük hatırası onlar için bizlere tekrardan ulaşabilmek olacaktı. Şimdi bi' kaçtanesi de olsa; hayallerini paylaşıyor,sorularını soruyor.



Herkes kendi imkanını kendi yaratıyor çoğunlukla, sınırlarımızın dışına çıkmak bizim elimizde,evet bazı durumlar biraz daha zor, katalizörlere ihtiyaç var. Bi kerelik bi şansa değil, sürekli bi desteğe de dönüştürmek gerek bunu aslında. Sürekli destekçilerim;ben onlara rüzgarlarım diyorum bir kez daha teşekkürler sizlere.

İşte aslında tamamen ben bunu anlattım burada; benim aşmam gereken sınırlar vardı. O gün Diyarbakır'da Tayyip'in mitingi, Barzani, İbrahim Tatlıses ve Şivan Perver konseri vardı. Bazen her şey neyi seçtiğinizle ilgilidir. Kimlerle olduğunuz ve kimleri yanınıza aldığınız, alabildiğinizle ilgili.

Siz ısrar ettikçe inanılmaz şeyler oluyor; hayatımda birçok değişimi inadıma, azmime ve çok fazla ısrar etmeme borçluyum. Etkinliğin ikinci bölümünde ben de Melek Hanım da rüzgarlardan bahsettik çokça;

Yalnız bi rüzgar olmaktansa,
Rüzgarları yanıma katmayı öğrendim en çok aslında.


Anlatamadıklarımı yazdım; konuşmam da burada, keyifli seyirler. :)







0 yorum to “TEDxYouth@Diyarbakır - Umudumuz Gençliktedir! ”

Yorum Gönder