4 Şubat 2013 Pazartesi

Zihin Fırını:Kepenkleri Kaldırma Zamanı

,


Girişimcilik eğitiminden iki notla başlamıştı aslında yazın hayatına zihin fırını.O-şu-bu oldu, fırın bir düzenli üretime geçemedi.Neyse; buna hayıflanmayı bırakıp bu fırının raflarına göz atmanın vakti geldi çoktan.

Şu anda her iki zihin fırını da;biri bloggerın gözü önündeki somutlaşan(dijital yaşamına başlayan) diğeri ise zihnin derinliklerinde her merakın,olgunun ulaşıp ürüne dönüştüğü fırın;en az Murat Gülsoy'un cesurca isimlendirdiği  'Bu Kitabı Çalın' isimli kitabından "Yazarın Belleği" kadar mutlu...



Ve "Yazarın Belleği"nin bekleyişi şöyle sona erdi:

Nihayet.Bekleyişim sona erdi.Öyle korkunç bir şey ki beklemek.Beklemek,bağlı olmak demek.Zamanın geçişine kulak vermek...Dişlerinizi sıkarsanız,tırnaklarınızı avuçlarınıza gömersiniz;avuçlarınız kanar,ama boşuna,acıma yoktur.Kabusun,işkencenin bitmesini beklersiniz.Beklersiniz.Benim bekleyişim ise hayal edemeyeceğiniz kadar acılı bir süreçti.Neyi beklediğimi,kimi beklediğimi,kim olduğumu,hangi durumların yolumu gözlediğini bilmeksizin bekliyordum.Ta ki bu satırların yazarı beni yazmaya başlayana dek.İşte o an,ilk sözcük,hatta ilk harf yazıldığı an;dev,ilahi bir iç çekiş hissettim diyebilirim.

Zihin fırını şimdi mutlu,peki o da başta böyle acılar içinde miydi? Bundan suçluluk duymalı mıyım?
"Yazarın Belleği" kadar cesur olup bana başkaldırma yetisi göstermesini beklerdim.Evet,inkar edemem denedi;onu mükemmel olmamakla suçladım.Zihin fırını bana serzenişlerde bulundu dijital kimliğe bürünmesi için uzunca bir süre;bense ona fırındakilerin ancak bekleyip iyice mayaya geldikten sonra çıkabileceğini söyledim.Ah,ne aptallık!Şimdi maya odası doldu taştı,pişenler sergilenmek için can atıyor.Bir mühendisin deyimiyle; 'overflow' diyebiliriz.(Bu kadar edebi bir başlangıç yazısında tabi ki Murat Gülsoy alıntılaması ve onun etkisinde öykülemenin etkisi var yoksa bu bir mühendisin blogu yanlışlık olmasın.)
Hani bilgisayarınız yavaşlar ya dosyalar karman çorman;hani telefonunuzun hafızasında yer kalmaz yeni mesajlar gelmez işte öyle bir şey.Ya da şöyle;bir yazılımcıya göre output veremeyen bir program parçaçığı kesinlikle kabul edilemez.Yazarım bunları geçiriyordu işte aklında tam da bana yeni bir heyecan üflerken,meraklı yazarımın size anlatmak istediği çok şey var.Kepenkleri açın ki,zihin fırını servisine başlayabilsin.

                                                                                              Zihin Fırını



Ve sonunda ulaştı muradına sevgili zihin fırınım,neymiş efendim "Yazarın Belleği" gibi başlayacakmış,klasik 'merhaba,başlıyoruz' yazılarını sevmezmiş.Biz başlamıştık zaten,peki nerede kalmıştık?



                                                                                                                             




0 yorum to “Zihin Fırını:Kepenkleri Kaldırma Zamanı”

Yorum Gönder